COVID-19 INSIGHTS

ΣΕΔΕΑ – Covid-19 Insights – Πρωτοβουλία του ΣΕΔΕΑ να συγκεντρώσει στοιχεία ερευνών, άρθρα  και άλλα insights των εταιριών μελών του για την επίδραση της κρίσης του κορωνοϊού στην κοινωνία και στην καταναλωτική συμπεριφορά ειδικότερα.

 

Kantar – The new role for customer experience in brand growth

COVID-19 presents brands with a unique opportunity to build engagement by supporting customers’ personal transformation journeys. link

 

Kantar – Latest from the COVID-19 Barometer

Read the latest results from our barometer for insights on finding growth in the post-pandemic recession link

 

Kantar – Lockdown: the great deprivation experiment

When we are deprived of things, we realise their importance to us. So what will lockdown have revealed about the importance

of brands? link

 

Νielsen: Covid-19: TV Measurement Insights, up to May 24

Οι εξελίξεις στην τηλεθέαση κατά τη διάρκεια της πανδημίας από την εταιρία Nielsen Media Greece με στοιχεία τηλεθέασης έως τις 24 Μαΐου link

 

Νielsen: Covid-19: TV Measurement Insights, up to May 17

Οι εξελίξεις στην τηλεθέαση κατά τη διάρκεια της πανδημίας από την εταιρία Nielsen Media Greece με στοιχεία τηλεθέασης έως τις 17 Μαΐου link

 

Νielsen: Covid-19: TV Measurement Insights, up to May 10

Οι εξελίξεις στην τηλεθέαση κατά τη διάρκεια της πανδημίας από την εταιρία Nielsen Media Greece με στοιχεία τηλεθέασης έως τις 10 Μαΐου link

 

Kantar – COVID-19 Perspectives from consumers and the automotive, QSR and retail sectors

While some sectors are cutting back, many US brands are still making strong use of TV advertising – and incorporating crisis themes in ads. Who is doing it well? Read more

 

Kantar – COVID-19 Report: Sales today; generating demand tomorrow

Balancing the long and short-term is even more critical during these times, where budgets are under pressure and immediate focus skews towards the short-term. Read the report

 

Οι συνέπειες της πανδημίας στην αγορά εργασίας: Έρευνα της MARC στις μικρομεσαίες Ελληνικές Επιχειρήσεις 

Η ανάλυση των ευρημάτων που ακολουθεί αποτελεί συμπληρωματικό μέρος της έκτακτης έρευνας του ΙΜΕ ΓΣΕΒΕΕ, που πραγματοποιήθηκε με την εταιρεία MARC ΑΕ σε πανελλαδικό δείγμα 808 μικρών επιχειρήσεων (0-49 άτομα προσωπικό) το διάστημα 8-15 Απριλίου 2020.
Το πρώτο μέρος της έρευνας που δημοσιεύθηκε στις 15/4/2020 εστίαζε στις επιπτώσεις της πανδημίας στην βιωσιμότητα των μικρών και πολύ μικρών επιχειρήσεων.
Η παρούσα δημοσίευση εστιάζει στις συνέπειες που προκαλεί η αντιμετώπιση της πανδημίας στην αγορά εργασίας.
Οι μικρές και πολύ μικρές επιχειρήσεις (0-49 άτομα προσωπικό) αποτελούν το 99% των ελληνικών επιχειρήσεων και προσφέρουν το 80% των θέσεων απασχόλησης στον ιδιωτικό τομέα.
Δείτε την έρευνα εδώ.

 

Focus Bari: COVID-19 insights: The “Next Day” 4 the “Next WE”

10 «σταγόνες γνώσης» από έρευνα της Focus Bari στο ελληνικό κοινό που έγινε στο διάστημα 24-25 Απριλίου 2020 μέσω του focusonline panel. Δείτε εδώ


Νielsen: Covid-19, TV Measurement Insights, up to May 3

Οι εξελίξεις στην τηλεθέαση κατά τη διάρκεια της πανδημίας από την εταιρία Nielsen Media Greece με στοιχεία τηλεθέασης έως τις 3 Μαΐου link

 

The Research Hive: «Οι Έλληνες στον καιρό του Κορωνοϊού»

Μια διαδικτυακή Πανελλαδική έρευνα σε δείγμα 640 ατόμων μέσω της πλατφόρμας hivelive.gr

Στο ξέσπασμα της κρίσης του Κορωνοϊού η ψυχολογία των Ελλήνων φαίνεται να διέπεται από «κοινωνικό άγχος» (anticipatory anxiety) και να περιβάλλεται από ένα βαθύ αίσθημα αβεβαιότητας αναφορικά με τις συνθήκες ζωής που ο κόσμος θα κληθεί να διαχειριστεί την επόμενη ημέρα.

Σε αυτό το πλαίσιο, η «εστία» αποτελεί για την πλειοψηφία των ανθρώπων μια «ασπίδα ασφαλείας» που τους προστατεύει από το άγνωστο του έξω κόσμου…και μέσα σε αυτή την εστία αρχίζει να πλάθεται ένας «μετασχηματισμός» του αξιακού και συμπεριφορικού μοντέλου με νέες αξίες και ανάγκες, καινούριες αγοραστικές συμπεριφορές, και μια νέα διαδικτυακή ζωή.  Για τα αναλυτικά αποτελέσματα πατήστε ΕΔΩ

 

Global Link: COVID-19 : Επιπτώσεις στο Ανθρώπινο Δυναμικό
Πώς αντέδρασαν και τι μας είπαν οι HR Managers? link

 

Νielsen: Covid-19, TV Measurement Insights

Οι εξελίξεις στην τηλεθέαση κατά τη διάρκεια της πανδημίας από την εταιρία Nielsen Media Greece link

 

διαΝΕΟσις σε συνεργασία με Metron Analysis: Πώς Ζουν Οι Έλληνες Στην Πανδημία’ 

Τι αισθάνονται οι Έλληνες μετά από ένα μήνα στην απομόνωση; Πώς έχει επηρεάσει η πανδημία την εμπιστοσύνη μας στους θεσμούς; Πόσοι “μένουμε σπίτι” και τι κάνουμε εκεί; Τι προσδοκίες έχουμε;

Η διαΝΕΟσις συνεργάστηκε με τη Metron Analysis για τη διεξαγωγή τηλεφωνικής έρευνας με πανελλαδικό δείγμα 1.250 ατόμων. Για περισσότερα πατήστε το link https://www.metronanalysis.gr/

 

Kantar – COVID-19 Barometer: Purpose-driven ενέργειες ζητούν οι καταναλωτές από τις εταιρείες

Το να είναι καλά ενημερωμένοι, σε ετοιμότητα και με συλλογική συνείδηση, ώστε να ξεπεραστεί η κρίση που επιφέρει o Covid-19, είναι οι αντιλήψεις που ενστερνίζονται τόσο οι καταναλωτές όσο και τα στελέχη των εταιρειών που συμμετείχαν στις έρευνες Kantar’s Covid-19 Barometer που πραγματοποίησε η Kantar Greece. Συγκεκριμένα, παρόλο που ο ένας στους δύο ερωτώμενους στις επιχειρήσεις δηλώνει ότι η εταιρεία έχει ήδη επηρεαστεί από τη κρίση, συνολικά η αντιμετώπισή τους διακρίνεται από μία ψύχραιμη, μετρημένη και αποφασιστική στάση, αντιλήψεις που μοιράζονται και οι καταναλωτές. Το 1 στα 4 στελέχη θεωρεί ότι οι εταιρείες θα πρέπει να ενεργήσουν ως «παράδειγμα» και να καθοδηγήσουν τις αλλαγές, αντίληψη που την ενστερνίζεται ένα χαμηλότερο ποσοστό καταναλωτών (16%). Και τα δύο κοινά – στελέχη και καταναλωτές – θεωρούν ότι μία από τις βασικές προτεραιότητες των εταιρειών είναι να φροντίσουν για την υγεία των εργαζομένων τους (82% ανάμεσα στα στελέχη και 78% ανάμεσα στους καταναλωτές). Στις επόμενες προτεραιότητες παρατηρούνται σημαντικές διαφοροποιήσεις, καθώς ανάμεσα στα στελέχη, σημαντικές προτεραιότητες είναι θέματα που σχετίζονται με την εύρυθμη λειτουργία της επιχείρησης (φροντίδα για τη διαθεσιμότητα των προϊόντων/υπηρεσιών- 71%, ευελιξία ωραρίου-67%, χρήση digital communication tools-61%). Ανάμεσα στους καταναλωτές, ωστόσο, αυτό που προέχει ως προτεραιότητα για τις εταιρείες είναι να υποστηρίξουν τη κοινωνία και τους καταναλωτές με στοχευμένες ενέργειες όπως δωρεές για μάσκες και απολυμαντικά σε νοσοκομεία (61%), εκπτώσεις και προσφορές (54%) και ευελιξία ωραρίου στους εργαζομένους (53%). [Πηγές: Covid-19 Barometer Global study-Greece, w2 (n=500, 27-30/03), Covid-19 Corporate Professionals (n=175, 31/03-06/04]. Για το report επικοινωνήστε: elias.manousos@kantar.com

 

Kantar – COVID-19 Barometer: More than half of Millennials’ and GenZ’s household incomes impacted

GenZ and Millennials are feeling the impact of the coronavirus pandemic more severely than any other generation. Read more

 

MRB Hellas AE Covid-19 Era – Συνδρομητική Έρευνα / Μελέτη καταγραφής απόψεων, ανησυχιών & προσδοκιώνUncertain times, certain insights.

Η πανδημία Covid-19 συμβαίνει τώρα, αφορά σε ολόκληρο τον πλανήτη και η ανθρωπότητα βιώνει τις συνέπειες.

 Αυτό το πρωτοφανές γεγονός θα επηρεάσει όλες τις διαστάσεις ζωής της ανθρωπότητας όπως:

α) Τον τρόπο που θα αλλάζει από εδώ και πέρα η διάθεση των ανθρώπων,

β) Τις πολιτισμικές αξίες και συμπεριφορές τους,

γ) Την αξιολόγηση των πολιτειακών θεσμών

δ) Τα πρότυπα ηγεσίας,

ε) Τα καθήκοντα/ευκαιρίες των μαρκών και

στ) Τις οικονομίες των χωρών 

Όλα τα παραπάνω μετρούνται, αναλύονται και προσφέρουν σοβαρά insights και concepts για τους Δρώντες στη Πολιτική, Πολιτειακή, Θεσμική, ΜΜΕ, Πολιτισμική και Καταναλωτική σκηνή της Ελληνικής Πραγματικότητας. Σε αρκετά σημεία τα σημερινά αυτά insights συνδέονται και με την διαχρονική εξέλιξη των «πραγμάτων» όπως αυτή καταγράφεται ανεξάρτητα και στην μελέτη της MRB Hellas AE Luminous. Αποτελέσματα της Μελέτης αυτής μπορείτε να διαβάσετε ΕΔΩ

 

MARC – ΣΤΑ ΑΧΑΡΤΟΓΡΑΦΗΤΑ ΝΕΡΑ ΕΝΟΣ ΠΑΓΚΟΣΜΙΟΥ ΩΚΕΑΝΟΥ: οι πρώτες αντιδράσεις των ελληνικών επιχειρήσεων στην πανδημία. Έρευνα της  MARC για την ΓΣΕΒΕΕ.

Μετά από διετή περίοδο σταθεροποίησης και ανάκαμψης από  την δεκαετή οικονομική κρίση, οι ελληνικές επιχειρήσεις βρίσκονται και πάλι  σε αχαρτογράφητα νερά, αυτή τη φορά σε έναν παγκόσμιο ωκεανό. Η ανησυχία για την επόμενη μέρα είναι έκδηλη, ιδιαίτερα στις μικρότερες επιχειρήσεις. Ωστόσο η κάθε πρόβλεψη που επιχειρείται για τις επιπτώσεις της επιδημίας στην οικονομία, στην αγορά και στο μέλλον των επιχειρήσεων είναι αβέβαιη και επισφαλής. Και ο λόγος είναι απλός: η παράμετρος που επιδρά και προκαλεί μεταβολές στην κανονικότητα είναι η επιδημία του κορωνοϊού.  Όσο παραμένουν άγνωστα τα χαρακτηριστικά αυτής της παραμέτρου  – πόσο θα διαρκέσει; θα υπάρξει 2ο κύμα; πότε θα είναι διαθέσιμο το εμβόλιο; σε ποιο βαθμό θα επηρεάσει την εξέλιξη της νόσου το άνοιγμα της αγοράς; – τα δεδομένα θα αναθεωρούνται συνεχώς και η κάθε εκτίμηση των επιπτώσεων θα είναι επισφαλής.  Ναι, οι επιπτώσεις θα είναι αρνητικές, αλλά σε ποιόν βαθμό, σε τι έκταση, σε ποιο ποσοστό θα είναι αναστρέψιμη και σε ποιο βάθος χρόνου; Το μόνο σίγουρο είναι ότι αύριο θα αναθεωρήσουμε τις σημερινές μας υποθέσεις. Και για τον λόγο αυτό, η κάθε προσαρμογή στην νέα κατάσταση θα αναπροσαρμόζεται διαρκώς. Η ικανότητά μας να αναπροσαρμοζόμαστε θα κρίνει το μέλλον μας. ΘΩΜΑΣ ΓΕΡΑΚΗΣ, Πρόεδρος MARC A.E. Δείτε τα αποτελέσματα της έρευνας ΕΔΩ.

 

PALMOS ANALYSIS: Το αποτύπωμα της επιδημίας του κορωνοϊού στην χώρα μας, Πανελλαδική Έρευνα για το SpeedyNews.gr

Βαθιές πληγές αφήνει ήδη στην οικονομία και την κοινωνία η κρίση της επιδημίας του κορωνοϊού:  1 στα 2 νοικοκυριά έχουν ήδη βιώσει μείωση του εισοδήματός τους, ενώ για περισσότερους από 1 στους 3 από τους ερωτηθέντες έχει μειωθεί ή έχει αλλάξει ο τρόπος εργασίας τους και 1 στους 4 δηλώνουν ότι η εργασία τους έχει ανασταλεί ή έχουν απολυθεί.  Ανησυχία, ανασφάλεια και φόβος είναι τα αισθήματα που κυριαρχούν στον πληθυσμό της χώρας σήμερα, εξαιτίας της επιδημίας του κορωνοϊού. Η επόμενη μέρα της επιδημίας φαίνεται ότι δεν θα είναι η ίδια, η δε αποκατάσταση της φυσιολογικής κοινωνικής συμπεριφοράς θα αργήσει: 6 στους 10 δηλώνουν ότι και μετά τη λήξη των περιοριστικών μέτρων, θα παραμείνουν πιο προσεκτικοί και επιφυλακτικοί στις κοινωνικές τους επαφές, ενώ 1 στους 6 δηλώνουν ότι θα συνεχίσουν να αποφεύγουν τις κοινωνικές επαφές για μεγάλο χρονικό διάστημα. Τέλος, εύφορο έδαφος έχει δημιουργηθεί για να ευδοκιμήσουν διάφορες θεωρίες και υποθέσεις για την επιδημία του κορωνοϊού: περίπου οι μισοί Έλληνες (51%) θεωρούν ότι ο κορωνοϊός δημιουργήθηκε από ανθρώπους σε κάποιο εργαστήριο, ενώ το 44% θεωρούν ότι υπάρχουν ήδη φάρμακα και εμβόλια για την αντιμετώπιση του κορωνοϊού αλλά δεν παρέχονται ακόμα από τις φαρμακευτικές εταιρείες για λόγους μεγιστοποίησης του κέρδους. Πασχάλης – Αλέξανδρος Τεμεκενίδης, Διευθυντής Ερευνών Palmos Analysis, temekenidis@palmosanalysis.gr. 

Δείτε τα αποτελέσματα της έρευνας

 

IPSOS – INCREASING PESSIMISM ABOUT ‘RETURN TO NORMAL’ BY JUNE FROM COVID-19 CRISIS, SHOWS POLL

People in Japan, the U.K. and Australia are most negative about a recovery by June. Read more: click here

 

IPSOS – UNDERSTANDING THE CORONAVIRUS CRISIS

The third digest brings together our latest research on coronavirus. As part of Ipsos’ response to the crisis, the Ipsos Knowledge Centre prepared a fortnightly review to help us all better understand the dynamics of the outbreak. Read more: click here

 

IPSOS – CORONAVIRUS PANDEMIC: WHAT ARE THE PSYCHOLOGICAL EFFECTS OF SELF-ISOLATION?

Two in 5 people are impatient to get back to normal life, a third are anxious about their health. Read more: click here

 

Kantar – COVID-19 Barometer: Financial uncertainty outweighs health concerns

Based on interviews with more than 30,000 consumers across 50 markets, this study shows how attitudes, behaviours and expectations are evolving as the pandemic progresses. Read more

 

Kantar – Market research is more important now than ever

The rapid decision-making power of market research and consumer insight is never more valuable than in times of crisis. Nigel Hollis explains how businesses can use market research to support fast decisions during COVID-19. Read more

 

Kantar – Does COVID-19 mark the end of the Experience Economy?

Dr Susanne O’Gorman says that it is likely that we are entering a different type of Experience Economy, at least. Certain aspects of experiences are becoming more important than others, reinforced through the pandemic. How can companies find their place in this new world? Read more

 

Kantar – Retail learnings from the COVID-19 outbreak in Italy

This report explores the Italian consumer’s response to the COVID-19 outbreak and offers insights for other markets and channels. Read more

 

Kantar – 10 thoughts on COVID-19 and its impact on purchase and consumption behaviour

We have sought out the actual observed change in purchase and consumption behaviour and summarised this in ten points. Download the slides

 

Kantar – How people are adapting to life under lockdown

This report builds on our previous analysis of social media to uncover the behaviours that are becoming habitual, and what this means for brands. Download the report

 

Kantar – What the pandemic means for sustainability

COVID-19 has led to a need for large scale behaviour change. What possibilities does this reveal for the future of brand leadership, and other global priorities like sustainability? Read more

 

Kantar – COVID-19: A Streetscapes perspective 

We’ve asked 20 of our Streetscapers, who serve as Kantar’s network of global cultural correspondents, to share their local perspectives on this international pandemic: how daily behaviours have changed and what they think the long-lasting effects of the virus will be, and examples of what companies and brands are doing in their local market. Download the report

 

IPSOS- PUBLIC OPINION ON THE COVID-19 PANDEMIC

In an uncertain world, data matters. Ipsos experts share the latest research and analysis related to the coronavirus pandemic. Read more: click here

 

Kantar – Innovating during the pandemic

In times of uncertainty and change, how can organisations ensure they have the resilience to innovate and adapt successfully? The key is in knowing which behaviour change will become the new normal and reflecting this new consumer dynamic. Read more

 

Kantar – What are people most looking forward to, post-pandemic?

From booking haircuts and beauty treatments to enjoying live music and events… social media analysis shows what people are most looking forward to doing after lockdown. Read more

 

Kantar – Which touchpoints should I focus on now?

It’s now even more crucial to understand how marketing investment can be best deployed across paid-for media channels and other touchpoints, says Jane Ostler. Brands need to consider channel choice as well as the benefits of channel synergies – the approach will be the same, but for many brands the execution may look different for the next few months. Read more

 

IPSOS – MORE CONCERNED FOR THOSE VULNERABLE TO COVID-19 THAN FOR THEIR OWN HEALTH, POLL SHOWS

A silver lining: Majority believe pandemic will bring them closer to family and friends. Read more: click here